maandag 25 juli 2011

Mooi nieuws

Vandaag kreeg ik een e-mail van Ben die ik jullie niet wil onthouden. Als achtergrondinformatie het volgende. Ben, net 71 jaar jong, is circa 15 jaar geleden met hard- en duurlopen begonnen, is inmiddels gediplomeerd KNAU trainer. Hij begeleidt sinds kort enkele medewerkers van PON die in oktober de befaamde New York city marathon succesvol zullen afsluiten. Heb zelf in 2001 en 2005 overigens ook dat genoegen mogen smaken. Vanmorgen kreeg ik van Ben de volgende e-mail over de voorbereiding van de PON-groep over de NY city marathon:
" Zondagmiddag bleek dat de regen met bakken uit de hemel kwam. Hadden we 's morgens tijdens de LSD loop van 25 km toch nog geluk met het weer. Als fietsende begeleider kreeg ik het ( te ) koud, was kennelijk niet goed erop gekleed want Roel had nergens last van. Toch heb ik genoten van de tocht en het gegeven dat iedereen de hele afstand zonder problemen liep. Zoals ik al zei: tracht je schema zodanig in te richten dat je op 25 september tijd vrij maakt om " de 30 " van Almere te lopen. Loop  evt de Dam tot Damloop heel rustig en bedenk dat long distance voor jullie belangrijker is dan een speedy Dam loop. Mijn begeleiding aan jullie werkt een beetje verslavend want in oktober wil ik graag met jullie ( en Roel wil daar ook weer bij zijn ) graag ontmoeten om 30 km te lopen. Opnieuw een mooie route in Almere en misschien in een circuitje van 15 km zodat iedereen geheel zijn of haar eigen tempo kan lopen
Last but not least: ik ben zeer verguld door het prachtige bedrag van € 100,--!!! wat jullie via mij schenken aan de Longfibrosevereniging. Dit gevoegd bij de €150,-- die de leiding van Pon  al eerder schonk. Marijke, nogmaals bedankt voor je inspanningen in dit verband.En daarbij nog een complete loopuitrusting, te gek gewoon zulk een verwennerij!Als jullie iets meer willen weten van de goede doelen actie: kijk deze week eens op oscarbrook.blogspot.comOscar Brook is een vriend van mij met wie ik op 11 september as de Mont Ventoux opga. Voor de komende tijd wens ik jullie een goed trainingsbeleid toe ivm de voorbereiding op New York. Bedenk dat 42,195 meter eigenlijk te lang is. Luister derhalve goed naar je lichaam en las voldoende herstelmomenten tussen je trainingen in. Ben ".
Goed bericht dus. Verschillende mensen  hebben voor deze actie geld overgemaakt. Als je wilt kun je meedoen door of rechtstreeks naar het Pendersfonds van de Belangenvereniging Longfibrosepatiënten (bankrekeningnr. 68.43.33.015) http://www.longfibrose.nl/Sponsor_information.html of naar mij (bankrekeningnr. 46.39.52.510) geld overmaken, in beide gevallen o.v.v. Jan de Zwart-loop (Mont Ventoux). Hartelijke dank.Het bedrag dat je overmaakt is overigens aftrekbaar voor de belastingdienst omdat de vereniging een zogenaamde Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) is.

Geen opmerkingen: